نورپردازی در عکاسی خانگی

نورپردازی در عکاسی خانگی آتلیه دات کام: وقتی صحبت از گرفتن عکس باشد، هر عکاس تازه کاری اهمیت نورپردازی را می داند. در واقع به این دلیل می باشد که ما می توانیم تصاویر را بر روی فیلم یا در یک سنسور دیجیتال ثبت نماییم. نور ابزار ما برای برقراری ارتباط و تبدیل آنچه که از منظره یاب خود می بینیم به تصاویر یا عکس های ما می باشد. نور به طور مستقیم بر سوژه و تصویر تاثیر می گذارد. بدون آن، شما باید ایزو را تا ۱۶۰۰، ۳۲۰۰ یا حتی ۱۲۸۰۰ بالا ببرید، از یک سه پایه استفاده کنید، سرعت شاتر را کم کنید، و دیافراگم خود را باز کنید تا یک نوردهی مناسب داشته باشید.


نورپردازی در هر زمینه از عکاسی استودیویی که دوست داشته باشید دنبال کنید، به شما انعطاف پذیری و کنترل می دهد. برخلاف نور طبیعی، که بسته به زمان روز یا آب و هوا متفاوت است، و حتی در طول گرفتن یک عکس واحد نیز تغییر کرده و عکاس را مجبور می کند تا به طور مداوم خود را با تغییرات نور وفق دهد، نورپردازی استودیو به شما اجازه خواهد داد تا نور را در هر جایی که می خواهید قرار دهید، به هر جایی که می خواهید بتابانید و میزان نور را نیز خودتان تعیین کنید. به همین دلیل است که وقتی شما استودیوی خانگی خودتان را راه اندازی می کنید، باید تصمیمات مهمی در مورد نورپردازی بگیرید، تا این کار به درستی انجام شود. این کار همچنین میزان بالاتری از نورپردازی خلاقانه را در بسیاری از شرایط میسر می سازد.
 
هنگامی که تجهیزات نورپردازی مناسبی داشته باشید، قادر خواهید بود بسیاری از تکنیک ها و آزمایش های عکاسی مختلف را امتحان و تجربه کنید. این امر به ویژه برای عکاس خلاقی که به راحتی کسل می شود، خوب است؛ فرصت ها بی پایان اند!
 
سرمایه گذاری بر روی تجهیزات عکاسی و کاری که باید انجام دهید، در صورتی که بودجه محدودی دارید
 
انتخاب این که چه نوع تجهیزاتی را باید برای آتلیه یا استودیو عکاسی خانگی خود بخرید، مانند نقشه برداری برای سفرتان قبل از آغاز سفر است. قبل از تعیین مسیر، ما باید فهمیم که به چه چیزی برای سفر نیاز داریم، تا از نقطه A به نقطه B برسیم.
 
توجه: یکی از سوال های متداولی که ما همواره دریافت می کنیم، درباره خرید تجهیزات عکاسی است. چه دوربینی بخرم؟ چه لنزی؟ و… بهترین جواب این است که شما باید ابتدا هدف خود را مشخص کنید و خود ابتدا به این سوال مهم پاسخ دهید: «به چه ابزاری واقعا نیاز دارید؟».
 
 
سوالی که ممکن است به ذهنتان خطور کند این است که برای تجهیزات نورپردازی استودیو، بهتر است خوب خرج کنیم یا صرفه جویی کنیم. این مسئله کاملا به بودجه ای که با آن کار می کنید، نوع عکاسی مورد نظرتان، و برنامه آینده شما برای تجهیزات بستگی خواهد داشت.
 
اگر در اینترنت جستجو کنید، سرمایه گذاری های پیشنهادی زیادی را می بینید که بیشتر بر تجهیزات گران قیمت تاکید دارند. این مسئله ممکن است باعث شود شما عقب نشینی کنید و در مورد راه اندازی استودیو عکاسی خود در خانه مردد شوید. اما باید در نظر داشته باشید که آیا در بلند مدت از تجهیزاتی با کارایی و عملکرد بهتر نفع می برید یا نه. گاهی اوقات این گفته معروف که «هر چه پول بدهی همانقدر آش می خوری» در مورد تجهیزات نورپردازی عکاسی کاملا درست است.
 
ممکن است سرمایه گذاری در تجهیزات عکاسی و نورپردازی گران قیمت تر در صورتی که از عهده آن برآیید، عاقلانه و قابل توصیه باشد، اما لزوما مورد نیاز نیست. اگر در حال حاضر برای خرید تجهیزات نورپردازی گران قیمت بودجه ندارید، نباید امیدتان را از دست بدهید و از راه اندازی استودیو عکاسی خانگی خودتان منصرف شوید. هنوز هم می توانید استودیوی عکاسی خودتان را داشته باشید، حتی اگر بودجه محدودی دارید. شما می توانید برای شروع، تجهیزات کار راه انداز ارزان تری بخرید و به محض این که توانستید آنها را ارتقاء دهید. گاهی اوقات حتی می توانید تجهیزات نورپردازی با کیفیت خوب را از عکاسی که در حال ارتقاء تجهیزاتش است، با قیمت مناسب پیدا کنید.
 
باید به یاد داشته باشید که چه تجهیزات گران قیمت بخرید و چه به دنبال مدل های ارزان تر باشید، مهم است که تحقیقات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید تجهیزاتی می خرید که به اندازه کافی محکم و باثبات بوده و با کیفیت خوب ساخته شده باشد، تا نیازهای عکاسی پایه شما را برآورده کند. اگر اینطور نباشد، آن تجهیزات به هیچ قیمتی نمی ارزد، و به کار شما آسیب خواهد زد. اگر مشتری ها از کار شما راضی نباشند، استودیوی شما رشد نخواهد کرد.
 
خب به بحث کار با بودجه محدود برای استودیو عکاسی خانگیتان برگردیم، شما می توانید در ابتدا با یک چیدمان تک نور شروع کنید. اگر بودجه محدودی دارید، هیچ نیازی نیست که به سیم آخر بزنید و یک فروشگاه عکاسی کامل را بخرید. حتی اگر هر بار یک قطعه از تجهیزات نورپردازی عکاسی را می خرید، هنوز هم می توانید با تسلط بر تمام تکنیک های عکاسی و نورپردازی ممکن، کشف فرصت ها، و بررسی محدودیت های چیدمان تک نور خود، بهترین استفاده را از آن بکنید.
 
بعد از این که بر چیدمان تک نور خود مسلط شدید، می توانید یک قدمپیش بروید و قطعه تجهیزات عکاسی و نورپردازی بعدی خود را بخرید، که می تواند یک چیدمان با دو نور باشد. از آنجا، قبل از رفتن به سراغ خرید تجهیزات نورپردازی بعدی خود، دوباره همان تسلط را به دست آورید.

 

1396/05/23
14:55:18
5.0 / ۵
4964
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 2,445
بازدید دیروز: 5,807
هفته اخیر: 32,651