برای زادروز بهمن محصص

او از زندگی بدون مرگ می ترسید!

او از زندگی بدون مرگ می ترسید! به گزارش آتلیه دات کام «مرگ هیچگاه من را نمی ترساند و فکر می کنم شاید بموقع تمام کردن مهم ترین کار زندگی باشد. یک آرتیست باید بداند همان اندازه که وارد شدن به صحنه مهم می باشد، لحظه خارج شدن هم مهم است»؛ این جملات را بهمن محصص در مستندی که سال ۹۲ از او ساخته شد، می گوید. هنرمندی که سالهای متمادی گوشه نشینی را برگزیده بود و در سکوت و به دور از محافل هنری کار می کرد و خیلی از آثارش هم همنوا با خودش «تنهایی» را فریاد می زدند.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از ایسنا، گفته می شود محصص از هنرمندان پیشرو و جریان ساز در هنرهای تجسمی ایران بود. وی در این راه به حدی آوانگارد بود که کمتر کسی توانست ادامه دهنده راهش باشد. بسیاری او را تحت تأثیر پیکاسو می دانند، اما در عین حال به وجود روح ایرانی در کارهایش هم باور دارند و آثارش را از معروف ترین آثار هنری مدرن ایران قرار می دهند.
بهمن محصص، نقاش و مجسمه ساز ۱۰ اسفندماه سال ۱۳۰۹ در شهر باران (رشت) به دنیا آمد و مرداد ۸۹ دار فانی را وداع گفت. نقاشی را در همان سن و سال نوجوانی از حبیب محمدی، نقاش گیلانی که هنر آموخته آکادمی هنر مسکو بود، یاد گرفت. سرنوشت، او را راهی تهران کرد تا از کارگاه نقاشی جلیل ضیاپور سر دربیاورد و به انجمن هنری ادبی «خروس جنگی» بپیوندد.
بهمن محصص در دوران جوانی

1399/12/10
22:37:43
0.0 / ۵
1173
تگهای خبر: مجسمه , نقاشی , هنر , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 941
بازدید دیروز: 4,940
هفته اخیر: 37,050