آموزش عکاسی از سیلوئت های هنگام غروب درون قطره آب

آموزش عکاسی از سیلوئت های هنگام غروب درون قطره آب آتلیه دات کام: عکاس میتون داس (Mithun Das) این سیلوئت زیبا هنگام غروب را درون یک قطره آویزان به انتهای یک برگ به تصویر کشیده است. اما آنچه که در عکس آشکار نیست، نحوه عکاسی است: داس این تصویر را در خانه خود خلق کرده است. در اصل او حتی از پشت کامپیوترش هم بلند نشده! در ادامه این مطلب کوتاه آتلیه، نگاهی به ترفند عکاسی ساده اما شگفت انگیز این هنرمند خلاق خواهیم داشت.


داس عکاسی ۲۴ ساله و دانشجوی رشته مهندسی از هند است که ابتکار جالبی برای خلق عکس های ماکرو از قطره های آب به خرج داده است. او برای این پروژه عکاسی اش که «عشق درون یک قطره» نام دارد، از دوربین Nikon D5200 به همراه لنز کیت ۵۵-۱۸ میلیمتر، یک لپ تاپ برای نمایش تصویر غروب، دسته سلفی، یک گیره لباسی، آدمک های مقوایی رنگ شده و کمی گلیسیرین استفاده کرده است.
 
چیدمان عکاسی
 
 
قسمت سیلوئت تصویر یا سوژه ها، با قرار دادن آدمک هایی بُرش داده شده از کاغذ (که سیاه رنگ آمیزی شده اند) بالای صفحه نمایش لپ تاپ با پس زمینه غروب، ایجاد شده است.
 
 
«من برای ایجاد قطره از گلیسیرین استفاده کردم، چراکه از آب کمی غلیظ تر هست و به سرعت آب نمی چکد – بنابراین کار با آن ساده تر است».
 
چالش برانگیز ترین قسمت پروژه شکل دادن به قطره بود، چراکه باید به اندازه کافی برای نمایش صحنه بزرگ باشد، اما نه آنقدر بزرگ که چکه کند.
 
داس می گوید: «گرفتن این عکس برای من ۲ ساعت زمان برد، حدود ۵۰ تا ۶۰ شات و تقریبا یک شیشه کامل گلیسیرین، تا در نهایت موفق شدم نتیجه ای که می خواهم را بگیرم».
 
عکس حاصل با حداقل ویرایش و دستکاری است، که نتیجه «خلاقیت» و «پشتکار» این عکاس است:
 

 

1396/03/25
13:21:13
5.0 / ۵
4159
تگهای خبر: عکاسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 3,063
بازدید دیروز: 3,105
هفته اخیر: 34,317