تئاتر فجر ۳۹ در آینه مهر؛

پنهان خانه پنج در در فجر ۳۹ گشوده می شود

پنهان خانه پنج در در فجر ۳۹ گشوده می شود به گزارش آتلیه دات کام آرش فلاحت پیشه ضمن اشاره به حضور نمایش پنهان خانه پنج در در این دوره از جشنواره تئاتر فجر از رویکرد این جشنواره در برگزاری همزمان این رویداد به صورت آنلاین و زنده استقبال کرد.



آرش فلاحت پیشه کارگردان نمایش «پنهان خانه پنج در» که در بخش صحنه ای جشنواره تئاتر فجر حضور دارد درباره تغییراتی که نمایش نسبت به اجرای عموم خواهد داشت به خبرنگار مهر اظهار داشت: مطمئناً هربار که مقرر است نمایش باردیگر به صحنه برود تلاش می نماییم با درک وسیع تری نسبت به اجرای قبلی کار را آماده نماییم. در همان ۴۰-۵۰ اجرایی هم که در تالار مولوی داشتیم با عنایت به بازخورد مخاطبان و شرایط اجرا تغییراتی را در طول اجرای عمومی در کار وارد می کردیم و هم اکنون هم که مدت طولانی از اجرای عمومی گذشته این وقفه اشراف بهتری از نمایش به ما داده است اما مطمئناً هندسه کلی اثر حفظ می شود و بیشتر تلاش می نماییم به روح و اتمسفر کار بیفزاییم.
وی افزود: خوشبختانه بازیگران نمایش تغییری نکرده اند و باوجودی که در این زمان درگیر کارهای دیگری شده بودند اما مشتاقانه در گروه حضور دارند و ۲ هفته است که تمرین ها را شروع کرده ایم.
فلاحت پیشه درباره ادامه اجراهای نمایش پس از جشنواره تئاتر فجر بیان نمود: مطمئناً ما علاقه مند هستیم که محصولمان را تا مادامی که می توانیم در سالن های دیگر و شهرهای مختلف عرضه دهیم. باید دید شرایط و فضای موجود به چه سمتی پیش می رود. از همین رو با پشت سر گذاشتن بحران کرونا علاقه مند هستیم که هم در تهران و البته در سالن های غیرخصوصی که با هنرمندان همراه هستند و در شهرهای مختلف کار را ادامه دهیم.
این بازیگر و کارگردان تئاتر در انتها درباره برگزاری این دوره از جشنواره تئاتر فجر در شرایط کرونا بیان نمود: همان زمان هم که ما نمایش «پنهان خانه پنج در» را به صحنه بردیم پاندمی کرونا وجود داشت و با وجود استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی سالن با استقبال بسیار خوبی مواجه شدیم. بهرحال این شرایط نامساعد وجود دارد و تکلیف آینده هم مشخص نمی باشد. البته انتقادهایی هم در خصوص اینکه جشنواره نباید به این شکل برگزار می شد وجود داشت اما به اعتقاد من، تئاتر با حضور تماشاگر معنا پیدا می کند و شیوه تئاتر آنلاین را چه در حوزه آموزش چه اجرای تئاتر قبول ندارم ازاین رو از رویکرد این دوره از جشنواره تئاتر فجر که در آن اجراها هم با حضور تماشاگران و هم به صورت آنلاین برگزار می شود، استقبال می کنم. من در این دوره از جشنواره در نمایش «بیست متری جوادیه» به کارگردانی رضا بهرامی هم بعنوان بازیگر حضور دارم و می توان اظهار داشت که در این دوره خودم رقیب خودم هستم.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: درس اول این بود که نترسید از آنچه با آن می ترسانند، در زمانه ای که آگاهی برای زنان جرم محسوب می شد عطری جان منزل خویش را وقف آموزش و تحصیل زنان کرده که مردان، شوهران، گزمه ها و در آخر بیگانگان و مغول ها بر آنها وارد می شوند و هر بار به ترفندی باید ایشان را مغلوب سازند.


منبع:

1399/11/02
23:16:17
0.0 / ۵
1033
تگهای خبر: آموزش , آنلاین , جشن , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 3,359
بازدید دیروز: 3,105
هفته اخیر: 34,909