جبرئیل بهترین فیلم كوتاه جشنواره حقوق بشر كرامت شد

جبرئیل بهترین فیلم كوتاه جشنواره حقوق بشر كرامت شد آتلیه دات کام: جبرئیل به کارگردانی یوسف کارگر جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره حقوق بشر کرامت اردن را دریافت کرد.


به گزارش آتلیه دات کام به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم کوتاه «جبرئیل» ساخته یوسف کارگر که در بخش مسابقه یازدهمین دوره جشنواره فیلم حقوق بشر «کرامت» در کشور اردن حضور داشت موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی شد.
«جبرئیل» در این دوره از جشنواره در بخش مسابقه با فیلم هایی از فرانسه، لبنان، کانادا، اسپانیا، مصر، کلمبیا، عراق، مراکش، بلژیک، سوریه و... به رقابت پرداخته و در نهایت هیات داورانی از اسکاتلند، اردن و لبنان جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی جشنواره را به این فیلم اهدا کردند.
در توضیح داوران برای اهدای این جایزه آمده است: «ما زمان خودرا با تماشای تعدادی فیلم از نقاط مختلف جهان سپری کردیم. بیشتر این فیلم ها بسیار خوش ساخت و جذاب بودند اما ما مجبور بودیم فقط یک فیلم را برنده اعلام نماییم. فیلمی که انتخاب کردیم فیلم بسیار خوبی بود درباره داستان یک پدر و پسرش در یک بحران خانوادگی. این فیلم ماهیت ارتباط و تقابل بین واقعیت زندگی روزمره و تجارب پیچیده را نشان می دهد، تجربه هایی نزدیک به رؤیا. به سازندگان این فیلم زیبا و بسیار خوش ساخت تبریک می گوییم.»
یازدهمین دوره این جشنواره باهدف بزرگداشت کرامت انسانی و دفاع از حقوق بشر به ۲ صورت حضوری و مجازی بین روزهای ۲۷ دسامبر تا ۷ ژانویه در امان پایتخت اردن اجرا شد. «جبرئیل: قبل از این در جشنواره هایی چون کورک ایرلند، فلیکرز آمریکا، ازمیر ترکیه و... پذیرفته شده و جایزه بهترین فیلم و تصویربرداری جشنواره برکلی آمریکا، بهترین فیلم جشنواره پارمای ایتالیا را کسب کرده بود.
عوامل فیلم «جبرئیل» عبارت اند از نویسنده و کارگردان: یوسف کارگر، بازیگران: یوسف یزدانی، شبنم یوسفی، علی مکرم، سینا فرامرز، منظر اصغری، رسول عمرانی فر، مدیر تصویربرداری: وحید بیوته، تدوین: عماد خدابخش، صدابردار: مسیح حدپور سراج، طراحی و ترکیب صدا: محمدمهدی جواهری زاده، موسیقی: پیام آزادی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: نگار نقوی، گریم: لیلا اینانلو ظفری، مدیر تولید: آرمین مرادی، اصلاح رنگ و نور: مهران دوستی، دستیاران فیلم بردار: غلامرضا رضایی، مهدی داوری، دستیاران صدا: محسن مصلح، جمال حدپور سراج، دستیار تدوین: مجید طارمی، گرافیک: میلاد رحیمی، مجری طرح: شاهین فرج زاده، تهیه کنندگان: علی ضیایی و یوسف کارگر.

1399/10/20
19:15:18
0.0 / ۵
1200
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
آمار بازدید سایت
بازدید امروز: 1,471
بازدید دیروز: 5,807
هفته اخیر: 30,703